Ljubljana Gang

Erasmus semester in Ljubljana

Egészségügyi ellátás

orvos.jpg

Mit tegyen az ember, ha orvoshoz akar menni külföldön? Nem volt nehéz, de nyilván stresszes dolog, úgyhogy megpróbáltam alaposan utánajárni.

Még a kiutazás előtt megnéztem, hogy pontosan mire is érvényes az Európai Egészségbiztosítási Kártya, mivel ez országonként is eltérő lehet, de Szlovéniában a sürgősségi és a szükséges ("necessary") orvosi ellátás költségeit fedezi. Hogy a szükséges mit takar, arra nem volt semmilyen plusz infó, de lehet bízni benne, hogy nem túl szigorúak.

Az egyetem honlapján és az ESN survival guide-jában is az egyetemi egészségügyi központot ajánlották ("LIST OF HEALTHCARES AND HOSPITALS" résznél), ez két helyszínen működik, de a központi része az Aškerčeva cesta 4. címen található. Honlapjuk nagyon átlátható, és angolul is minden fent van, de a helyszínen már semmilyen angol szöveg nem volt kint, sem a bejáraton, sem bent. Úgyhogy ezt a helyet kell keresni: Zdravstveni dom za študente Univerze v Ljubljani. Az első emeleten van a normál háziorvosi rendelés, és az a gyanúm, hogy hiába diákoknak szól a hely, bárki bemehet oda.

Simán be kell kopogtatni bármelyik orvos ajtaján, a nővérek átveszik a TAJ-kártyát (szó nélkül elfogadták az EU-sat), és utána csak várni kell. Egy látogatás alapján azt mondom, hogy kevesebbet, mint Magyarországon, de ez lehet, hogy tévedés. Engem a nővérke egy másik orvoshoz irányított volna, amikor kérdeztem, hogy hogy is van ez itt, de az az orvos nem fogadott, szerintem azért, mert nem beszélt jól angolul. Úgyhogy azt mondta a nővérke, hogy oké, akkor várjak ott, ahol mindenki, de így várni kell. Hát vártam, erre számítottam amúgy is. Másfél óra után hívtak be, szerintem a rendelési idő végét kellett kivárni (de mivel több orvos van, mindig egyszerre többen is rendelnek), és a doktornő nagyon kedves volt, egész jól tudott angolul, teljesen megértettük egymást.

Nem tudom, hogy egészen pontosan miért, de 3 eurót kellett fizetnem a végén - ez a különbözete valaminek, de nem tudni, minek :D A számlán az van, hogy 15 euró lett volna amúgy az orvosi vizsgálat, nekem ebből 3,04-et kellett kifizetni az EU-taj miatt. Szóval semmi vész.

Parkolás kb. 500 méteren belül volt, egy fizetős, lekerített parkolóban, de ha simán az utcán állok, akkor is ugyanennyi lett volna: 0,70 EUR megkezdett óránként. Szóval ez sem olyan vészes, mint egy budapesti belvárosi parkolózóna.

Egyébként ebben az egészségügyi központban - ahogy láttam - mindenféle volt, pszichológustól kezdve röntgenen át fogorvosig, úgyhogy ide lehet fordulni szerintem közel bármivel. Amilyen stresszes tud lenni már az orvosi környezet, annyira pozitív tapasztalat volt ez a segítőkész légkör.

A bejegyzés trackback címe:

https://ljubljanagang.blog.hu/api/trackback/id/tr8013706514

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Ljubljana Gang

Egy blog három budapesti szociológushallgató Erasmus félévéről Ljubljanában.

Friss topikok

süti beállítások módosítása