Ljubljana Gang

Erasmus semester in Ljubljana

Bankszámlanyitás - Abanka

abanka-logo-big.jpg

Ismét egy praktikus poszt következik, ígértem már. A bankszámlanyitáshoz itt kint nem kell túl sok dolog, az pl. nem derült ki, hogy a residence permit nélkül tudtam-e volna adószámot igényelni, de az tuti, hogy számlát nyitni lehet turistaként is.

A bankszámlanyitáshoz kell egy adószám, amit a Tax Administrations Office-ban kell igényelni (Finančni urad Ljubljana | FINANČNA UPRAVA REPUBLIKE SLOVENIJE). Ez a Davčna ulica 1. címen van, egy hatalmas pénzügyi épületben, de az épület hátoldalán kell bemenni, a Pénzügyminisztérium bejáratánál. A belépéshez elkérték a személyinket, és maga az adó-iroda egy pici iroda a földszinten, egy ügyintéző nő ült ott. Az adószámhoz kell a személyi igazolvány fénymásolata és egy kitöltött űrlap. (Ehhez ki kell nézni netről az EMŠO számot, és a saját magyar bankom Swift-kódját és az IBAN számlaszámomat). Nem volt sor, így másodikként bemehettem, és kb. 5 perc alatt kész is voltam, egy papíron adta át a nő az adószámomat. A residence permit igazolást nem kérte el, mert a címem már benne volt a rendszerben, de gyanús, hogy nem is kellett volna ehhez resident-nek lennem.

Az ESN ajánlása alapján és rövid utánajárás után az ABANKA nevű bankot választottam, itt kinéztünk egy Akeš nevű diákszámlát, amihez elvileg megfeleltem az összes feltételnek (14-26 év közötti tanuló vok). A bankban nem beszélt túl jól angolul az ügyintéző, és ráadásul mellette ült egy valószínűleg betanuló másik nő, akihez folyamatosan szlovénul beszélt. Majdnem egy óra volt a bankszámlanyitás, pedig itt sem volt senki előttem, ez mind az én papírjaim ideje volt. Az elején rövid confusion után kiderült, hogy csak non-resident számlát tud nekem nyitni (mert nem tartózkodok 6 hónapig az országban...), de ettől függetlenül ugyanúgy diákszámla ez is, szóval kb. hiába van ez az egész residence permit dolog, ha ide se kellett. Ami viszont kellett:

  • személyi igazolvány
  • diákigazolvány
  • acceptance letter
  • adószám
  • 10 EUR

Ezt a tíz eurót befizették a számlámra, hogy aztán jól levonhassák, ennyibe kerül a bankszámlanyitás. Ja, persze nem lehetett kártyával fizetni: ki kellett vennem az ATM-ből, hogy aztán visszategyék oda :'D

Amiről viszont nem volt szó, hogy mivel angol nyelvű honlapjuk nincs, az accountomat egy mobil-alkalmazásban tudom követni, melynek neve Abamobi. Ezt le is töltöttem itthon, ehhez két kódot adnak, egyet a bankban, egyet pedig emailben küldenek, ezzel kell először belépni, aztán kiválasztani egy pin kódot, később elég a pin a belépéshez. Az első belépésnél láttam, hogy még 5 eurót levontak magáért a telefonos appért, amit nem is említett nekem a nő. Úgyhogy most van -5 euróm. Egyébként neten is lehetne bankolni (nagyon rossz szó), de ahhoz pedig elektronikus aláírás kell, amihez vissza kellett volna zarándokolni abba a hivatalba, ahol az ominózus residence permit született, úgyhogy inkább ezt az appot választottam.

abanka_account.png

De lényeg a lényeg, hogy fennakadás nélkül sikerült, és ha minden igaz, nincs további költsége a számlának, amíg 27 éves nem leszek. És kettő bankkártyát kapok hozzá!!! :D Egy Maestrot és egy Visa Electront, utóbbi állítólag sokkal jobb erre a a célra.

A kártyatúltengésről jut eszembe, hogy Ádi ma kapta meg a student cardját, amit mi már első nap megkaptunk, és neki nem tették rá a fotóját... furcsa dolgok történnek.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ljubljanagang.blog.hu/api/trackback/id/tr2013690102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Ljubljana Gang

Egy blog három budapesti szociológushallgató Erasmus félévéről Ljubljanában.

Friss topikok

süti beállítások módosítása