Ljubljana Gang

Erasmus semester in Ljubljana

Adalékok a residence permithez

residencepermit_kepcsi.jpg

Tegnap még azt hittem, angolul fogom írni a blogot, hogy hasznos infókkal láthassam el a külföldi erasmusos sorstársaimat, de tévedtem. Jobban ráveszem magam, hogy írjak, ha magyarul tehetem.

Ma voltam bankszámlát nyitni, de erről majd írok egy következő bejegyzésben. A bankos nő vette észre, hogy a residence permit helyett kapott papíron, amit ideiglenesen adtak a kártya megérkezéséig (már ha tényleg kártya jön), rosszul szerepel az itteni lakcímünk. Kihagytak belőle egy betűt.

Most ezen felbuzdulva összehasonlítottam hármunkét, és sajnos egyik sem sikerült tökéletesre:d ahány ügyintéző, annyi szokás, vagy hiba, vagy nem is tudom, mindenesetre tőlünk ott nem kérték, hogy ellenőrizzük az adatainkat, pedig ezt minden formanyomtatvány és ilyen papírok leadásánál kérni szokták... Nekem egy betű maradt ki a lakcímből, Robin pedig "usüs" lett, Ádinál a Ljubljana szerepel kétszer. Két ügyintéző be tudta karikázni az IZDAJO feliratot, a harmadik nem; és míg nekem kézzel írta rá a lapra az EMŠO számomat, Ádinak rányomtatta, Robinnak teljesen hiányzik :D Szóval káosz.

Illetve amit tegnap szintén nem írtam le, az a Mobility Acceptance Letter, vagyis az, hogy ezt is be kellett mutatni a Residence Permithez, de az én nőm el is vette, és nem adta vissza. Aztán amikor a személyim fénymásolatát vittem be neki utólag, akkor visszakértem, de nem értette, és aztán nagy durcásan lefénymásolta nekem, hogy na jó tessék, de csak azért, mert már végeztünk, we don't copy... Szóval még jó, hogy elkértem, mert ma is kellett. Robin ügyintézője letépte a felét, azt visszaadta; Ádié is elnyelte, de ő vissza sem kérte végül, azt hiszem.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ljubljanagang.blog.hu/api/trackback/id/tr2013685964

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szczuka Attila 2018.02.22. 17:48:29

Béla nevű indiánokat talált egy Móricz János nevű "kutató" Ecuadorban az 1960-as években, állítólag magyarul beszélt velük (hogy aztán ők ezt értették, vagy nem, azt nem tudom :)) barlangokba vezették el és rovásírásos aranylemezeket mutattak neki. "Ez úgy igaz, ahogy hiszitek".:)

Majd Leonard 2018.03.02. 21:28:47

Ennek az ecuadori Béla törzsnek az itthon maradt ágáról film is készült anno 1989-ben.:-) Ime egy részlet: youtu.be/LroFXVGLNC0

Letomester 2018.03.03. 21:35:52

A magyar-inka rokonság nem csupán mítosz, hanem tudományosan bizonyított tény, melyről készült is egy remek tényfeltáró dokumentumfilm pár évvel ezelőtt:
www.youtube.com/watch?v=2kGqm-EvzMU

Ljubljana Gang

Egy blog három budapesti szociológushallgató Erasmus félévéről Ljubljanában.

Friss topikok

süti beállítások módosítása